جک پارکینگ الکترومکانیک مدل COUGAR 270-390

درب پارکینگی لولایی

COUGAR 

الکترومکانیک-220 ولت

شناور در روغن

تردد بالا

بروشور

راهنمای نصب

مقایسه محصول

سفارش کالا

•    نوع سیستم: الکترومکانیک شناور در روغن– 220 ولت
•    مناسب برای درب به وزن حداکثرهر لنگه 400 کیلوگرم
•    مناسب برای عرض حداکثر هر لنگه تا 1.8 متر بدون نیاز به قفل برقی
•    مناسب برا عرض حداکثر هر لنگه تا 3 متر با نصب قفل برقی
•    کاربرد: تردد بالا (مسکونی - تجاری)

 مشخصات فنی
ولتاژ مصرفی 230 ولت
توان خروجی 300 وات
جریان مصرفی 1.6 آمپر
سرعت شفت 0.85 سانتی متر بر ثانیه
 طول شفت

270 میلی متر (مدل 270)

390 میلی متر (مدل 390)

حداکثر طول مجاز درب

4 متر (مدل 270)

6 متر (مدل 390)

حداکثر وزن مجاز درب

300 کیلوگرم (مدل 270)

400 کیلوگرم (مدل 390)

سیکل کارکرد 30 سیکل در ساعت
کلاس حفاظتی IP55
دمای کارکرد 30- تا 60+ (سانتی گراد)
خازن 6.3 میکروفاراد
وزن

7.5 کیلوگرم (مدل 270)

8.3 کیلوگرم (مدل 390)

کلیپ های بیشتر در خصوص محصولات شرکت "پویا دُر" و طریقه نصب درب های اتوماتیک و جک های پارکینگ و راهبند را در کانال ما در آپارات به آدرس زیر مشاهده بفرمایید.

http://www.aparat.com/pooyadoor

 

معرفی جک های پارکینگ

رایج ترین کاربرد درب اتوماتیک مربوط به درب های پارکینگ می شود. به طور کلی درب های پارکینگ بر اساس ساختار به دو گروه لولایی و کشویی (ریلی) تقسیم می شوند. در میان درب های پارکینگ، نوع لولایی پرکاربردترین مدل می باشد. پکیج کامل یک سیستم اتوماسیون درب پارکینگ لولایی شامل دو عدد جک الکترومکانیک یا هیدرولیک (جک پارکینگ)، مدار فرمان، رسیور، ریموت کنترل، فتوسل (چشم ایمنی) و چراغ فلاشر می باشد.

از نظر مکانیزم محرک، جک های پارکینگ را به دو نوع الکترومکانیک و هیدرولیک می توان تقسیم نمود. در نوع الکترومکانیک هر جک شامل یک موتور الکتریکی و یک گیربکس می باشد که از طریق آن نیرو به ماردون منتقل شده و در نتیجه حرکت دورانی موتور به حرکت خطی تبدیل می شود. این حرکت خطی با اتصال مهره سر ماردون به درب باعث حرکت درب خواهد شد. از طرف دیگر در جک های هیدرولیک از نیروی فشار روغن برای به حرکت درآوردن درب استفاده می شود. جک های پارکینگی هیدرولیک شامل یه موتور الکتریکی و پمپ روغن می باشد که درون محفظه روغن قرار گرفته اند. روغن پمپاژ شده به سیلندر منتقل شده و باعث حرکت پیستون درون سیلندر به سمت جلو و عقب می شود. در نهایت انتهای آزاد پیستون به درب متصل شده و درب را حرکت می دهد.

 jack1
جک پارکینگ هیدرولیک مدل Half Tank ساخت کمپانی SEA ایتالیا
 jack2
جک پارکینگ الکترومکانیک مدل Surf- ساخت کمپانی SEA ایتالیا

مقایسه جک های پارکینگ هیدرولیک و الکترومکانیک

در مقایسه با جک های الکترومکانیک به صورت کلی جک های هیدرولیک قدرت بیشتری تولید می کنند بنابراین برای درب های سنگین مناسب تر می باشند. برخی مدل های جک های پارکینگی هیدرولیک برای نصب بر روی درب تا وزن 2000 کیلوگرم مناسب می باشند. همچنین جک های هیدرولیک به علت استهلاک کمتر در مقایسه با نوع الکترومکانیک برای ترددهای بالا مناسب تر می باشند. بنابراین در محل های پرتردد و پارکینگ های با ظرفیت بالا استفاده از جک هیدرولیک برای درب پارکینگ توصیه می شود. در مقابل قیمت جک های پارکینگی هیدرولیک بالاتر می باشد.

پارامترهای مهم در انتخاب جک پارکینگ

ویژگی های اثرگذار در انتخاب مدل مناسب جک پارکینگ عبارتند از: عرض هر لنگه از درب، وزن هر لنگه و میزان تردد از درب. این موارد اطلاعات اصلی می باشند که براساس آنها می توان گفت جک پارکینگ باید از نوع هیدرولیک و یا الکترومکانیک مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر موارد فوق میزان وزش باد در محل نصب و بادگیر بودن یا نبودن درب نیز دیگر پارامترهای تعیین کننده می باشند. به عنوان مثال درصورتی که درب از ورق یک تکه ساخته شده باشد و وزش باد در محل زیاد باشد حتی در صورتی که درب سبک باشد نیز باید از جک های قوی استفاده نمود. زیرا به علت فشار ناشی از باد، برای حرکت درب به نیروی مضاعف نیاز می باشد.

اهمیت نصب صحیح جک های پارکینگ

در هنگام نصب، موقعیت انتهای جک پارکینگی بر روی دیوار و محل نصب سرجک بر روی درب اهیمت زیادی در سرعت حرکت درب، قدرت جک ها و زاویه بازشدن درب دارد. موقعیت محل نصب انتهای جک و فاصله آن تا لولا برای هر جک پارکینگ منحصربفر بوده و در راهنمای نصب آن مشخص شده است. رعایت نکردن این فاصله بر روی عملکرد جک پارکینگ تاثیر منفی داشته و پس از مدتی موجب بروز اشکال در عملکرد خواهد شد.

همچنین افقی بودن جک به ویژه در جک های پارکینگی هیدرولیک اهمیت ویژه ای دارد. نصب غیر افقی جک های هیدرولیک باعث نشت روغن و از کار افتادن جک خواهد شد.

تعمیر و نگهداری جک پارکینگ

انجام بازدید دوره ای در بازه های زمانی دو تا سه ماهه برای جک های پارکینگی مناسب می باشد. در این بازدیدها مواردی از قبیل سرعت حرکت جک و میزان صدای تولید شده هنگام حرکت بررسی می شود تا از عملکرد طبیعی جک های پارکینگی اطمینان حاصل شود. همچنین در جک های پارکینگی هیدرولیک باید با بررسی دقیق مطمئن شد که نشت روغن وجود نداشته باشد. بغیر از این موارد وضعیت لولای درب و روان بودن درب در هنگام حرکت بررسی می گردد و درصورتی که مشکلی در حرکت درب وجود داشته باشد آن را برطرف می نمایند. همچنین عملکرد قسمت های الکتریکی شامل فتوسل (چشم ایمنی) و فلاشر نیز بررسی میگردد. درصورتی که نیاز باشد قطعه ای تعمیر یا تعویض شود این کار الزاما باید توسط تکنسین های ماهر و متخصص انجام شود در غیر این صورت ممکن است نه تنها مشکل برطرف نشود بلکه قسمت دیگری نیز آسیب دیده و عملکرد جک پارکینگ مختل گردد.

اطلاعات تماس

تهران- آزادگان-جنب پل صنیع خانی-مجتمع تجاری آهن مکان- فاز 2 غربی-

          پلاک 413

تلفن تماس شرکت:   55445613 | 55445614

تلفن واحد خدمات:     55534956

info@pooyadoors.ir

پرتال اخبار